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giovedì 3 luglio 2008
Il PVP in Diablo III!
I precedenti capitoli di Diablo non avevano un vero e proprio sistema PvP, bensì il cosiddetto PK (Player Killing). Secondo Bashiok, blue-poster di Blizzard, Diablo III avrà un approccio diverso agli scontri fra giocatori, rispetto a come eravamo abituati in precedenza, inserendo un reale sistema PvP ed eliminando il vecchio sistema PK. In sostanza Blizzard non ama un sistema che di fatto può dare divertimento a qualche utente, ma sicuramente essere odiato da altri, mentre al contrario vuole introdurre un sistema che premi le capacità del giocatore e che abbia un senso compiuto, piuttosto di meccaniche che permettano a chiunque di prendere ed ucciderti senza alcun senso all'interno del gameplay generale. Ci sarà una grossa focalizzazione nei confronti del gioco in cooperativa, che verrà incoraggiato in ogni maniera possibile. Il sistema PvP sarà altrettanto supportato, ma le modalità che verranno introdotte ed il modo in cui sarà reso possibile non è, al momento, ancora divulgabile. Dovremo attendere un pò per saperne qualcosa di più.
Da Multiplayer
Ecco il post blu di blizzard che potete leggere qui sotto o nel link sopra:
We're - in general - not big fans of griefing for any game. It's really only "fun" for one person, and that definition of fun isn't generally something we're going to want to encourage. It's far more positive to encourage and support meaningful and skillful options and systems within a game, than a mechanic for people to instantly turn against one another for no meaningful gameplay reasons.
I definitely remember running with my friends, and someone toggles it, and bam everyone is dead and your one friend is laughing. Ok, ok, good joke I guess, and then you run back and *bam*, you've toggled it to get them back. After a while everyone usually agrees to a truce because it's just a waste of time. But I also remember running with random players and losing extremely nice items because of it, not cool. I'm sure that it was a feature that was right up some people's alleys, I won't deny there are some that would enjoy nothing more than to see others frustrated, but is that truly something that should be encouraged through design - if not directly opposed?
We have a large focus on cooperative play for Diablo III, and the mechanics and design decisions related to multiplayer are likely going to be based on supporting and encouraging it as much as possible, and not breaking it down.
That doesn't mean that PvP won't have its own focus, but those are details and features we aren't yet discussing.
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